APOS

  • Full Screen
  • Wide Screen
  • Narrow Screen
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

KO KOME PEČE PITU?

El. pošta Štampa PDF

pitaPita koja je morala da se pošalje zvaničnom serviseru "Bosch" privukla je veliku pažnju javnosti, a mnoge je i nasmejala  (www.igorconic.com). Novosađanka Branka B. morala je, nakon pritužbe da je šporet koji je platila oko 65.000 dinara neispravan, da ispeče pitu koju je serviser fotografisao i slike poslao predstavništvu „Boscha" u Beogradu. Ipak, od popravke nije bilo ništa jer joj je iz Beograda poručeno da je šporet ispravan, ali da pita koju je pekla nije dovoljno nauljena. Ono što je „oku javnosti promaklo je da je šporet kupljen 2010. godine i da se u tom slučaju primenjuje stari zakon o ZZP. Međutim, to nikako ne isključuje neke obaveze kako trgovca tako i potrošača. 

Prema zvaničnom stavu nadležnog Ministarstva, datom još na početku 2011.godine, ukoliko je roba kupljena u periodu do početka primene novog Zakona o zaštiti potrošača (ZZP), odnosno do 1. januara 2011.godine pri nastanku problema, primenjuju se odredbe starog ZZP.

Obaveza čuvanja radnog naloga

Po starom Zakonu, potrošači treba da se obrate ovlašćenom servisu koji je naveden u garanciji, a ne trgovcu kod koga je kupljena tehnička roba. Ovlašćeni serviser izlazi na teren, pregleda robu, a sve što ustanovi saopštava potrošaču i zapisuje na radnom nalogu. Jedan primerak radnog naloga se predaje potrošaču, drugi ostaje serviseru, a treći trgovcu. Ako je u navedenom slučaju, po prvom izlasku na teren servis ustanovio određeno stanje, postupio po proceduri, onda zasigurno dokaz postoji u arhivi, u zapisniku koji sadrži primerak radnog naloga. Ovlašćeni servis treba da čuva u svojoj arhivi radne naloge potpuno i precizno ispunjene, kako bi se ispratio tok postupanja sa robom za koju je izjavljivana reklamacija. Opis već jednom stručno pregledanog uređaja, daje instrukcije za dalje rešavanje nastalog problema.

Potrošač ima prava na sve informacije

Prema novom ZZP, trgovac je dužan da potrošača, na jasan i razumljiv način, obavesti o osnovnim obeležjima robe ili usluge, pre zaključenja ugovora o prodaji robe ili pružanju usluga. Trgovac ima obavezu da objasni potrošaču kako i na koji način se tehnički uređaj koristi, da potrošaču pokaže uputstvo o korišćenju, koje ide uz uređaj i koje mora biti i na srpskom jeziku. Nikako da naknadno nudi uputstva i „obuku" potrošača od strane stručnog lica uz dodatnu naplatu.

Dužnosti potrošača

A potrošači, nezavisno od datuma kupovine robe, pa samim tim i primene zakona, treba savesno i strpljivo da kupuju robu. Novac koji ulažu je teško zarađen, te je potpuno neozbiljno dati ga brzopleto. Obaveza je i potrošača da posluša savete trgovca, pročita uputstvo o korišćenju, te ukoliko ima neka pitanja, postavi ih na licu mesta. Takođe, obaveza je potrošača da pita trgovca za svaku oznaku i obeležje na prekidačima šporeta, jer u suprotnom može doći u situaciju da nepravilno koristi kupljeni šporet ili da nikada ne iskoristi sve moguće funkcije koje pruža baš taj model šporeta.

Jovanka Nikolić,
dipl.pravnik




 

 

 

Dodaj komentar


Sigurnosni kod
Osveži

You are here: Saveti KO KOME PEČE PITU?