APOS

  • Full Screen
  • Wide Screen
  • Narrow Screen
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Vesti

Prava turista

El. pošta Štampa PDF

6057253072 3537c3c53a nPre nego što zaključi ugovor sa potrošačem, organizator putovanja ili posrednik u prodaji turističkog putovanja mora da obavesti potrošača o svim informacijama u vezi sa putem. Tu se pre svega misli na ukupne troškove putovanja, sa svim dodatnim troškovima i taksama, načinu plaćanja, odredištu, prevozu, datumima, smeštaju i slično. O ovome je organizator putovanja tj. posrednik dužan  da na jasan i razumljiv način obavesti potrošača istom veličinom slova kao u ugovoru. U slučaju zaključenja ugovora o turističkom putovanju, ovi podaci postaju njegov sastavni deo, obavezuju organizatora i ne mogu se menjati, osim ako ugovorne strane izričito ugovore drugačije ili ako promene nastanu usled više sile.

Edukacija o unapređenju kvaliteta usluga u oblasti turizma

El. pošta Štampa PDF

IMG 3407Asocijacija potrošača Srbije - APOS je u saradnji sa Fakultetom za sport i turizam - Tims, organizovala edukativni seminar u Novom Sadu pod nazivom „Dobra poslovna praksa i komunikacija u oblasti turističkih usluga''. Seminaru su prisustvovali privrednici iz oz oblasti turizma, ugostitelji, salašari, turistički vodiči, radnici u turističkim agencijama, prosvetni radnici iz oblasti turizma, predstavnici turističkih organizacija, predstavnici etno kuća i seoskih domaćinstava.

Kupovina i pecanje i klikom

El. pošta Štampa PDF

padlockOvih dana je na veliki broj elektronskih adresa poslata sumnjiva pošta sa pokušajem da se saznaju podaci za pristup na Erste netbanking. U mejlu se navodi kako je potrebno da u roku od 24 sata pristupite portalu za elektronsko plaćanje. Takođe se navodi adresa lažnih stranica na kojima se traži da potoršači unesu sve svoje podatke za pristup i sve brojeve iz TAN tablice. Tim povodom se na adrese korisnika obratila i Erste Banka sa napomenom da je u pitanju pokušaj prevare. Pre samo nekoliko meseci desio se sličan pokušaj putem poruka upućenih na mobilne telefone potrošača koji je takođe mogao da omogući pristup poverljivim ličnim podacima. Sve ovo ukazuje da napretkom tehnologije napreduje i tehnološki kriminal. U prilog tome sve se ređe dobijaju ovakvi "mamci" ispisani na engleskom, a sve češće na srpskom jeziku što omogućava lakše "pecanje" potrošača.

Prava potrošača pod lupom EU

El. pošta Štampa PDF

loupeEksplanatorni skrining za Poglavlje 28 – Zaštita potrošača i zaštita zdravlja biće održan u Briselu od 4. do 5. decembra. Srbija je nedavno počela sa primenom Zakona o zaštiti potrošača koji bi u odnosu na prethodne zakone trebao da ima lakše sprovođenje u praksi. Potrošači su mnogo bolje informisani o svojim pravima, dok je trgovcima je ostavljeno manje nedoumice i prostora za slobodno tumačenje određenih odredbi. Iako su neka bolja rešenja već vidljiva, za konkretnu ocenu od strane potrošača ipak treba više vremena s obzirom da je sprovođenje počelo 21. septembra.

Strana 1 od 42

You are here: Info